Пандемијата го забрза растот на е-трговијата

Пандемијата го забрза растот на е-трговијата

 

Се проценува дека повеќе од 7 од 10 корисници на интернет од 12 месеци пред истражувањето на Еуростат направиле набавки преку Интернет. Истражувањето на Еуростат се базира на резултатите од Анкетата за употреба на ИКТ (информатички и комуникациски технологии) во домаќинствата и од поединци во 2020 година. Резултатите од истражувањето за 2020 година се засноваат на одговорите на вкупно 109.983 домаќинства во ЕУ-27 со најмалку едно лице на возраст од 16 до 74 години и 139.073 лица во ЕУ-27 на возраст од 16 до 74 години.

 

Генерално, уделот на е-купувачи меѓу корисниците на Интернет расте, при што најголемото учество е забележано во двете возрасни групи 16-24 и 25-54 години (по 78%).

 

Податоците се однесуваат на 2020 година.

Уделот на интернет корисници кои купувале преку Интернет во текот на 12 месеци пред истражувањето, значително варираше низ ЕУ, од 42% од корисниците на интернет во Бугарија до 91% во Холандија. Кога ќе се земат предвид сите поединци на возраст од 16 до 74 години во ЕУ, уделот на онлајн купувачи во оваа група беше 64%, при што Данска има најголемо учество (89%) и Бугарија најниско (31%).

 

Најпопуларните набавки преку Интернет поврзани со стоки во ЕУ во три месеци пред истражувањето беа облека (вклучително и спортска), обувки или додатоци (64% од е-купувачите), први меѓу сите возрасни групи, проследени со испораки од ресторани, брза храна синџири, угостителски услуги (29%), мебел, додатоци за дома или градинарство (28%) и козметика, производи за убавина и велнес и печатени книги, списанија или весници (и 27%).

 

Во однос на зачестеноста, најголемиот дел од е-купувачите направиле набавка три до пет пати во трите месеци пред истражувањето (35%), додека 34% тоа го направиле еднаш или двапати. Во однос на потрошениот износ, најголем дел од е-купувачите (46%) купиле стоки или услуги во вкупен износ помеѓу 100 и 499 евра. Понатаму, 30% од е-купувачите направиле набавка од продавач на мало во други земји на ЕУ.

 

Највисок раст кај младите луѓе

Е-купувањето постојано расте, а најголем пораст има кај младите корисници на интернет.

 

Уделот на лица на возраст од 16 до 74 години кои купувале преку Интернет во 12 месеци пред истражувањето во 2020 година, изнесува 64%.

 

Потрошувачите ја ценат практичноста да можат да купуваат во секое време, насекаде, да пристапат до поширок спектар на производи, да ги споредуваат цените и да споделуваат мислења за стоката со другите потрошувачи.

 

Во 12 месеци пред истражувањето, 89% од лицата на возраст од 16 до 74 години користеле Интернет, од кои 72% купиле или нарачале стоки или услуги за приватна употреба. Набавките на Интернет од корисниците на Интернет се зголемија за 19 процентни поени во споредба со 2010 година

 

Оние на возраст од 25 до 54 години имаа најголем удел на онлајн купувачи меѓу корисниците на Интернет до 2018 година, и им се придружи најмладата возрасна група (16-24) во 2017 година. возрасна група од 25 до 54 години во 2019 година.

 

Во 2020 година, двете возрасни групи достигнаа исто ниво. Е-трговијата се зголеми во периодот 2010-2020 година. Меѓу сите возрасни групи, најголем пораст покажале лица на возраст од 16 до 24 години (29 процентни поени). Над 8 од 10 корисници на интернет во Холандија (91%), Данска (90%), Германија (87%), Шведска (86%) и Ирска (81%) купиле или нарачале стоки или услуги преку Интернет во 12 месеци пред тоа анкетата. Од друга страна, помалку од 50%купувале преку Интернет во Бугарија (42%) и Романија (45%).

 

Полот, возраста, нивото на образование и состојбата со вработувањето влијаат врз активноста за е-трговија. Кај мажите, уделот на корисници на Интернет меѓу корисниците на Интернет беше малку поголем отколку кај жените (соодветно 73% и 71%), додека луѓето на возраст од 25 до 34 години беа поактивни е-купувачи (84% од корисниците на Интернет) од другите возрасни групи .

 

Уделот на корисници на Интернет со повисоко ниво на образование кои купуваат преку Интернет (повеќе од 8 од 10) е поголем за 33 процентни поени во споредба со корисниците на Интернет со пониско образование. Вработените и самовработените (78%од корисниците на Интернет), како и студентите (77%) купуваат многу повеќе преку Интернет отколку невработените (61%) или пензионерите / неактивните лица (55%).

 

Прекуграничното купување преку Интернет може да биде показател за непречено функционирање на единствениот пазар за е-трговија и степенот до кој потрошувачите користат поширок избор и пониски цени. Огромното мнозинство е-купувачи во 3 месеци пред истражувањето направиле онлајн купување на стоки од продавачи во нивната земја: 90%. Возрасната група 16-24 години имаше најголем удел на е-купувачи што купуваа од трговци во други земји на ЕУ (34%) и трговци од мало надвор од ЕУ (24%). Возрасните групи 25-54 и 55-74 години претпочитаат да купуваат стоки преку Интернет од национални продавачи, 91% и 89%, соодветно. Вкупно 30% од купувачите преку Интернет купиле или нарачале стока од продавачи во други земји на ЕУ

 

Слични објави