Бидејќи колачињата се распаѓаат, отпечатоците од прсти може да бидат побарувани
Застапниците на приватноста, технолошките компании и владините регулатори работат на тоа да се стави крај на колачињата на трети лица. Но, дури и кога колачињата се распаѓаат, некои мрежи за реклами може да се свртат кон отпечатоци од прсти на прелистувачот за да следат поединци.
Отпечатоци од прсти на прелистувачот
Колачињата се еден од најлесните начини за рекламирање мрежи за следење на поединци. Кога издавач става реклами на својата страница, мрежата за рекламирање поставува колаче на секој нов уред на посетителот. Кога истиот тој посетител оди на друга веб-страница со користење на истата рекламна мрежа, колачето се препознава, а поединецот се следи. Колачето е ставено од трето лице (мрежата за реклами), а не од издавачот. Така, тоа е колаче од трета страна, исто така наречено колаче за следење.
Фејсбук и Гугл, кои се едни од најголемите мрежи за реклами, го прават ова во обем.
Колку и да се вообичаени, колачињата за следење не се единствениот начин на кој мрежите за реклами ги следат луѓето. Долги години, многу мрежи за реклами исто така користеа отпечатоци од прелистувачи.
Како што имплицира името, отпечатоците од прелистувачи се слични во концептот на реалните отпечатоци. Кога полицискиот отпечаток е осомничен, тие го споредуваат тој отпечаток со базата на податоци со претходно собрани отпечатоци. Кога два отпечатоци се совпаѓаат, се претпоставува дека се иста личност.
Кога посетувате веб-страница, вашиот прелистувач споделува информации за себе и за вашиот уред. Оваа информација вклучува работи како што се:
•Прелистувачот што го користите (на пример, Chrome, Safari, Firefox),
•Јазикот (на пример, англиски, шпански) е поставен на вашиот систем,
•Длабочина на боја,
•Резолуција на екранот
•Временска зона,
•Платформа (на пример, Windows, Mac),
•Поставки за WebGL,
•Поставки за складирање,
•Додатоци
Кога неколку од овие точки на информации се совпаѓаат, рекламната мрежа со прилично висок степен на сигурност знае дека ја има истата индивидуа во поглед.
Роб Браксман, застапник за приватност на Интернет, има алатка за отпечатоци од прелистувач што ќе произведе хаш или вредност што ве претставува вас. На алатката на Браксман, оваа вредност е означена како „Отпечаток од прст“. Ако ја посетите алатката во Chrome, на пример, затворете го прелистувачот и повторно отворете ја, ќе забележите идентичен отпечаток од прст. Алатката знае кој сте без помош на колаче.
Отпечатоците од прсти се чести
Отпечатоците од прсти на прелистувачот не се нови и не се нејасни.
„Отпечатоци од прсти: Учење да откриеме однесување на отпечатоци од прелистувач“, труд подготвен за Симпозиумот на IEEE за безбедност и приватност во 2021 година, опиша како истражувачите Умар Икбал од Универзитетот во Ајова, Стивен Енглехард од корпорацијата Мозила и Зубеир Шафик од универзитетот од Калифорнија, Дејвис беа во можност да откријат отпечатоци од прсти на прелистувачот.
Не е неразумно да се мисли дека мрежите за рекламирање можат да ја зголемат употребата на отпечатоци од прсти на прелистувачот бидејќи колачињата за следење стануваат помалку достапни.
Рекламни за трговија
Едукација на огласувачи е несакан ефект на движењето за лична приватност.
Многу дигитални маркетери во трговски компании - продавници за е-трговија, трговци со малопродажба, добавувачи на B2B - не разбраа целосно како функционираат отпечатоците од прелистувачот.
Сега, кога тие знаат колку е инвазивно и тајно отпечаток од прст на прелистувачот, овие рекламни може да одлучат дали им е пријатно да купуваат реклами на мрежи што ги користат.