Како да креирате оперативен план што всушност ќе го користите

Веројатно имате деловен план кој ќе ви помогне да креирате систем за раст и да понудите финансиски изгледи за иднината. Бизнис план често е неопходен ако сакате да привлечете инвеститори или да аплицирате за финансирање.

 

Може да имате и стратешки план кој ќе ја одреди вашата насока за следните неколку години. Но, што е со оперативниот план?

 

Оперативниот план е како прирачник со упатства што кажува како ќе го постигнете вашиот стратешки план. Вклучува:

 Список на задачи и процеси во вашата компанија

Детално објаснување за улогите и одговорностите за вас и вашите вработени

Временска рамка за завршување на вашите стратешки цели

Разликата помеѓу оперативните и стратешките планови

Иако е лесно да се помешаат стратешките и оперативните планови, тие работат рака под рака и нудат различни придобивки. На пример:

 

Стратешкиот план ги дефинира целите на организацијата, додека оперативниот план наведува што треба да се направи за да се постигнат тие цели. За да креирате оперативен план, прво треба да имате стратешки план.

Стратешкиот план е на ниво на организација, додека оперативниот план е одделенски. Различни одделенија имаат единствени функции за постигнување на организациските цели. На пример, да претпоставиме дека стратешкиот план е да се зголеми приходот за 10%. Во тој случај, оперативниот план на одделот за финансии може да вклучува пресметување на профитните маржи, додека одделот за маркетинг спроведува кампањи за зголемување на продажбата.

Стратешкиот план опфаќа одреден период, обично пет или 10 години. Спротивно на тоа, оперативниот план ги детализира активностите за извршување на таа стратегија во неделни, месечни, квартални или годишни временски рокови. На пример, планот на одделот за маркетинг може да вклучи неделен распоред за објавување на социјалните медиуми и месечен преглед на метриката на ангажманот.

Како оперативниот план им помага на стартапите да преживеат - и да се движат побрзо

Планот може да изгледа како бесплодна размислување за иднината - само создавате уште еден документ што се губи во Dropbox или Google Drive. Но, тоа е знак за лош план повеќе отколку за критика на планирањето.

 Стартапите можеби мислат дека се премногу мали за да им треба оперативен план, а некои го оправдуваат ограниченото или никаквото планирање како „пргаво“. Сепак, недостатокот на планирање е меѓу главните причини поради кои стартапите не успеваат, според University Lab Partners, независен истражувачки проект формиран во партнерство со Универзитетот во Калифорнија, Ирвин.

 Без план, сопствениците на бизниси мора секојдневно да ги преиспитуваат и да ги приоритизираат напорите на компанијата. Во најмала рака, тоа одзема многу време; доста често, тоа води до неконзистентни, па дури и конкурентни напори, претворајќи ја права линијата кон стратешките цели во мрсна, вртежна линија.

 Оперативниот план исто така може да ја подобри тимската работа со јасно опишување на одговорностите и, како резултат на тоа, одговорноста. Секој член на тимот подобро ја разбира својата улога и што се очекува од него. Секој може да го направи својот дел и секој дел работи кон стратешките цели.

Како да напишете оперативен план кој вреди да се трудите

За да креирате оперативен план, прво ви треба стратешки план за да ги идентификувате целите и временските рокови на вашата организација. Секој проект и задача во оперативниот план се врзува за „зошто“ на вашиот оперативен план.

 На пример, ако стратешката цел е да се зголеми годишниот приход за 40% за две години, има многу проекти - елементи од оперативниот план - кои би можеле да ве одведат таму. Како одлучувате кои проекти да ги продолжите?

 Погледнете ги вашите податоци. Каде се најголемите можности?

Разговарајте со вашиот тим. Кои причини создаваат најмногу не за продажба или предизвикуваат најмногу главоболки за поддршката на клиентите?

Прочитајте за вашата индустрија. Каде индустриските студии сугерираат дека компаниите оставаат најмногу пари на маса? На пример, скоро 70% од количките за купување преку е-трговија се напуштени, а е-поштата за напуштени колички имаат импресивни стапки на отворени и кликнувања.

Може да идентификувате разновиден сет на потенцијални проекти кои ќе ви помогнат да ги достигнете вашите стратешки цели, како што се:

 Водење маркетинг кампања на социјалните медиуми

Објавување на средство што може да се преземе за да се поттикне регистрацијата на е-пошта

Спроведување на програма за упатување за постоечки клиенти

Учество на саем за индустрија

Како да знаете дали вашиот оперативен план функционира?

Откако вашиот оперативен план ќе биде воспоставен, треба да го нацртате влијанието на вашите напори - на грануларно ниво. На пример, ако вашата стратешка цел е да ја зголемите вашата база на клиенти, а вашиот оперативен план вклучува маркетинг кампања за е-пошта, неколку KPI може да помогнат во мерењето на успехот:

 Стапката на отворена е-пошта, која главно ја одразува силата на темата

Стапка на кликнување, што ја оценува ефективноста на копијата и понудата

Стапка на конверзија на целната страница, која ја мери релевантноста на целната страница

Соединувањето на сè заедно, од стратешки план до оперативен план до резултати, задачи и мерења може да изгледа застрашувачки. Некои рамки, како цели и клучни резултати, или OKR, можат да помогнат.

 Со OKR, целите се целите што вашата компанија сака да ги постигне, а клучните резултати се како го мерите напредокот кон тие цели. Може да имате OKR ширум компанијата, одделенски и поединечни - сите вгнездени еден во друг - што помагаат да се поврзе работата на вработените со целите од големата слика.

Исходот? Процес од кој никој не се плаши, план кој ги одржува сите во синхронизација и најдобра можна шанса за постигнување амбициозни стратешки цели.

Како да креирате оперативен план што всушност ќе го користите

Слични објави