Договори во електронска форма

Договори во електронска форма

 

Законот потврдува дека договорот може да се склучи, односно испраќањето и прифаќањето на понудата може да се дадат по електронски пат, односно во електронска форма, со нагласување дека валидноста на таквиот договор не смее да се оспорува, од причини на формата. Сепак, важно е да се напомене дека не сите договори можат да важат во електронска форма. Затоа, гарантирајте договори и изјави за гаранција, доколку гарант е лице кое дејствува надвор од делокругот на трговијата, деловната или професионалната активност, понатамошните договори за кои се предвидува законот да бидат во форма на солемнизиран документ, ако сите други договори за кои се законите нагласуваат дека не може да се заклучи во електронска форма.

Договорите во електронска форма се важен елемент на секое деловно работење преку Интернет, затоа што на тој начин се поставуваат правила од страна на продавачот или давателот на услуги, кои нивните клиенти или корисници мора да ги почитуваат откако ќе ги прифатат. Затоа, пред да започнете со е-трговија, важно е да се воспостави соодветна правна рамка во која ќе бидат регулирани правата и обврските на учесниците во е-трговија.

Во случај на некомерцијално појавување преку Интернет, односно надвор од електронската трговија како такво, страната што прави достапна одредена содржина, поставувајќи ги овие правила во форма на услови за употреба, се штити од употребата на таа содржина спротивно на законот и волјата на носителот на правото.

Договорите што се комуницираат во електронска форма, исто така, мора да бидат зачувани, како и оние склучени во традиционална форма, со цел да се докаже постоењето и содржината на договорниот однос. Веб-платформата на која се врши е-трговијата, исто така, мора да вклучува софтверско решение што овозможува зачувување на доказ за прифаќање на договорот („потпис“), во форма на писмена код за согласност или на друг адекватен начин. По тој повод, обично се регистрира кои страници ги посетил корисникот пред да изврши купување, колку време поминал читајќи го договорот итн.

 

Задолжителна содржина на рекламна порака

Со цел да се спречат недоразбирањата, измамите и да се спречи небрежноста на клиентите, законодавецот постави како јавен интерес регулирање на задолжителната содржина на рекламната порака, со пропишување на условите за нејзината законитост:

• дека за време на приемот на пораката за маркетинг од страна на клиентот, од неа може јасно да се заклучи неговиот комерцијален карактер

• дека испраќачот на комерцијалната понуда или субјектот чии производи или услуги се промовираат можат јасно да се идентификуваат

• дека секоја промотивна покана за испраќање понуда од комерцијална порака мора да биде препознаена на овој начин, дури и во случај на нудење бесплатни добра или услуги

• дека условите под кои е направена понудата врз основа на комерцијална порака мора да бидат транспарентни

 

ИСПРАЌАЊЕ ПОРАКА ЗА МАРКЕТИНГ ОД Е-пошта

Со цел да се заштитат интересите на клиентите и корисниците на услуги, законодавецот постапил на неколку фронта со регулирање на начинот на кој може да се испраќа рекламна порака по е-пошта. Во врска со ова, постојат неколку закони што го регулираат овој начин на испраќање комерцијална понуда. Сепак, проблемот е што решенијата што ги нудат овие регулативи делумно се во конфликт.

 

На прво место, Законот за рекламирање, како еден вид lex specialis кога станува збор за рекламирање, го регулира ова прашање, на начин што за употреба на е-пошта како лични податоци на физичко лице, потребна е претходна согласност.

 

Законот за електронска трговија предвидува и дека на испраќањето на комерцијална порака по електронски пат мора да му претходи одобрение од лицето за кое е наменет овој вид порака, под услов испраќачот на пораката редовно да ги проверува барањата за повлекување на согласност .

За разлика од двата споменати закони, Законот за заштита на личните податоци не забранува употреба на адреси за е-пошта заради директно рекламирање засновано врз легитимен интерес, односно не го ограничува овој вид на директно рекламирање само за да се даде согласност како основа за обработка на лични податоци.

 

ПОНУДА И ПРИФАЌАЊЕ НА ПОНУДАТА

Разбирањето и правилното одредување на моментот на склучување на договорот е важно заради примената на правата и обврските кон договорните страни, односно дејството на договорот што започнува токму во тој момент. , Во принцип, комерцијална порака нема карактер на понуда во смисла на Законот за облигациони односи, туку купувачот со своето барање за одредена набавка (избор на стоки, услуги, количини и сл.) И изјава дека тој се согласува со содржината на договорот.

За да може комерцијалната порака да има карактер на понуда, според правилата на договорното право, таа мора да има статус на предлог за склучување на договор направен на одредено лице, кој ги содржи сите основни компоненти на договорот, дека неговото прифаќање може да склучи договор. Сепак, испраќањето каталози, ценовници, тарифи и други известувања, како и реклами направени преку печатот, летоци, радио, телевизија или на кој било друг начин, не претставуваат понуда за склучување договор, туку само покана за понуда под објавени услови. На наведените начини на испраќање пораки кои немаат карактер на понуда, можеме да додадеме и комерцијална понуда направена преку веб-страница.

 

Слични објави

Денес се повеќе пристапуваме на Интернет преку мобилни телефони, скоро сите луѓе имаат мобилен уред кој е поврзан на Интернет. Корисниците можат да користат интернет речиси секаде, а додека се во движење или чекаат на ред, ги користат своите паметни телефони. Прочитајте!
Онлајн измамата останува сериозен проблем и не може да се игнорира, предупредува Алесио Дамонти, заменик извршен директор и шеф на продажба и развој на бизнисот во Axerve. Прочитајте!