Концептот и формите на е-трговија
Растечкиот развој на технологијата, технологијата и дигитализацијата од една страна и борбата за проширување на пазарот и подобар пласман на производи од друга страна, неминовно доведоа до нивно директно испреплетување. Е-трговијата се појави преку потребата да се купуваат и продаваат стоки, производи или услуги преку Интернет. Затоа, исто така е познато како онлајн продавница. Парите, средствата и трансакциите со податоци исто така се сметаат за е-трговија.
Е-трговијата може да ги прошири пазарите и да ја подобри ефикасноста со тоа што ќе ја олесни директната продажба, благодарение на дигиталните платформи. Всушност, е-трговијата овозможува поблиски односи помеѓу различни актери:
Трансакции од бизнис до бизнис (B2B) се одвиваат помеѓу компании. Припаѓа на мнозинството е-трговија.
Потрошувачко претпријатие (B2C). Компаниите ги продаваат своите стоки или услуги на потрошувачи кои исто така се крајни корисници на овие стоки или услуги. Каналите за информирање на потрошувачите вклучуваат: социјални мрежи, платформи за собирање податоци, посветени веб-страници за е-трговија и мобилни апликации.
Потрошувач-потрошувач (C2C). Потрошувачите ги продаваат своите стоки или услуги на други потрошувачи. Тоа е како модерна верзија на реклама во весник или како да одиш на аукција.
Потрошувач за бизнис (C2B). Ова е обратно од B2C. Така, потрошувачот обезбедува добра или некаква услуга за компанијата. На пример, ИТ хонорарен работник кој демонстрира и го продава својот софтвер на компанија. Ова ќе биде C2B трансакција.
Владино претпријатие (B2G). Бизнисите продаваат стоки или услуги на државни субјекти, како што се јавни е-набавки.
Кои се главните причини за купување преку Интернет?
-Заштеда на време,
-Погодност - стоката пристигнува за многу кратко време,
-Способност за брзо споредување на различни понуди,
-Достава до саканата адреса
Фактори кои можат да влијаат на купување на стоки преку Интернет
На одлуката за купување преку е-трговија големо влијание имаат: можноста за враќање на несоодветна стока, позитивни искуства на познаници, можност за враќање на резервираните средства на купувачот (плаќање со картичка), голема понуда, пониски трошоци за испорака, прецизни правни прописи за обврските на продавачите преку Интернет, подобар интернет нудат класични трговци на мало (кои имаат малопродажни објекти), можност за читање коментари за производ или компанија објавени од други клиенти.
Разликата помеѓу традиционалната и е-трговијата
-Колку е поголем обемот на нарачки, толку е помал индивидуалниот налог
Во зависност од големината на компанијата, тие можат да имаат десетици или стотици нарачки дневно и тие обично вклучуваат испорака на поголема количина стока, на пр. со камион. Спротивно на тоа, е-трговците обработуваат десетици илјади нарачки за купување дневно и ги испраќаат до секој клиент поединечно во мали испораки. Во однос на тоа, опремата на дистрибутивните центри мора да биде сосема поинаква.
-Повеќе производи
Виртуелните продавници можат да понудат поширок спектар на производи и тој постојано може да расте. Во тој случај, дистрибутивниот центар мора да расте (повеќе транспортни ленти, повеќе вработени луѓе, подобра компјутеризација, со цел да се избегнат грешките).
-Повеќе луѓе
Во е-трговијата, 75 до 90% од вработените се распоредени на подвижни ленти, а во традиционалната трговија, тоа е околу една четвртина од работната сила. Ангажирањето дополнителна работна сила бара поголеми простории за одмор, дополнителен паркинг простор, итн.