Разликата помеѓу е-трговијата и м-трговијата

Разликата помеѓу е-трговијата и м-трговијата

 

Клучна разлика: Терминот Е-трговија, кратенка од е-трговија, е процес на купување и продажба на стоки, производи и услуги преку електронски системи како што се Интернет, телефон и е-пошта. М-трговија или мобилна трговија е процес на купување и продажба на производи и услуги преку безжични рачни уреди како што се мобилни телефони или PDA.

 

Во денешниот напреден свет на технологија, сè е брзо и сè се случува на Интернет. Помина времето кога луѓето би посетувале две до три продавници пред да одлучат каде да купат производ. Овие денови се споредуваат овие производи преку Интернет и лицето или го зема производот од продавницата или го доставува до нивниот праг. Терминот Е-трговија е на пазарот веќе некое време, но М-трговијата е релативно нов поим. И двата поима имаат различно значење, иако и двата имаат за цел да им го олеснат животот на потрошувачите.

 

Терминот Е-трговија, скратено од e-commerce, е процес на купување и продажба на стоки, производи и услуги преку електронски системи како што се Интернет, телефон и е-пошта. Е-трговијата е голем дел од е-трговијата, каде компаниите се целосно зависни од деловно работење преку Интернет или електронски. Е-трговијата првично беше идентификувана со развојот на Електронска размена на податоци (ЕДИ) и Електронски трансфер на средства (ЕФТ) кон крајот на 1970-тите, каде што на компаниите им беше дозволено електронски да испраќаат и примаат комерцијални документи, како што се налози или фактури. Е-трговијата користи други технологии како што се управување со синџирот на снабдување, интернет маркетинг, обработка на трансакции преку Интернет, банкомати, кредитни картички, системи за управување со залихи и системи за автоматско собирање податоци.

 

 

Развојот на Светската мрежа во 1990 година и даде на електронската трговија сосема нов идентитет, овозможувајќи им на компаниите побрзо и полесно да ги достигнат своите потрошувачи. Во денешната генерација, скоро секој бизнис води некаков вид е-трговија, без разлика дали е потребно кредитни картички или прифаќа нарачки преку Интернет. Исто како и вообичаената продавница, е-трговијата може да биде B2B (деловно деловно) или B2C (деловна потрошувачка). Популарни примери за деловна активност во B2C се Amazon и EBay.

 

М-трговија или мобилна трговија е процес на купување и продажба на производи и услуги преку безжични рачни уреди како што се мобилни телефони или PDA. Иако М-трговијата е нов поим, таа стана инстант хит и се нарекува и следната генерација на е-трговија. М-трговијата им овозможува на корисниците да вршат финансиски трансакции преку мобилни телефони и не секогаш им е потребен интернет. Ова го направи процесот на купување и продажба на производи уште полесен благодарение на технологијата позната како WAP (Безжичен протокол за апликација), која им овозможува на корисниците да се поврзат на Интернет без да ги решат проблемите со жици и електрична енергија.

 

Исто така, им овозможува на компаниите да стигнат до потрошувачите уште побрзо во споредба со е-трговијата, бидејќи некое лице не мора секогаш да има компјутер со себе, додека некое лице секогаш ќе ги има своите мобилни телефони на себе. Промотивните текстуални пораки се пример за продавница за мобилни телефони. Друг популарен пример е преземање билети за филмови и авионски билети преку телефон. Со постојаната надградба на мобилната технологија, се повеќе и повеќе можности се на располагање на потрошувачите. Мобилни апликации, банкарство преку Интернет, онлајн купување по телефон се исто така различни форми на m-трговија.

 

Во споредба со М-трговијата, е-трговијата е поограничена бидејќи бара употреба на компјутери и Интернет врска, додека мобилните телефони работат на сателити. Видео конференцијата сега е достапна на мобилни телефони со 3G и 4G мрежи, без проблеми со Интернет. Сепак, М-трговијата е скапа во споредба со е-трговијата.

Слични објави

Со цел да се исполнат очекувањата на клиентите, B2B производителите планираат да ја забрзаат својата дигитална трансформација оваа година. Најмалку 83 отсто од нив ќе го зголемат својот буџет за инвестиции во дигитални бизнис стратегии. Прочитајте!