Како е-трговијата ќе влијае на локалните економии?
Пандемијата „заклучи“ милиони луѓе во нивните домови, па речиси сè беше купено преку Интернет. Најновиот извештај на Mastercard Recovery Insights покажува дека сето тоа резултирало со дополнителни 900 милијарди долари потрошени за малопродажба ширум светот во текот на 2020 година. Уделот на е-трговијата во текот на 2020 година беше приближно еден долар за секои пет долари потрошени во малопродажбата, додека во 2019 година тој сооднос беше речиси еден долар на секои седум потрошени. Се очекува 20-30 проценти од глобалната транзиција кон дигитална технологија предизвикана од СОВИД да биде трајна, според истражувањето на Mastercard's Recovery Insights: Trade E-Volution.Така, пандемијата COVID-19 е клучен фактор за поттикнување во трендот на развој на онлајн трговија.
Чекор напред
Иако многумина, барем во регионот, се скептични за е-трговијата, онлајн трговијата е чекор напред, во секоја смисла (освен можеби субјективното чувство за искуство на потрошувачите).
Тој забележува дека конкурентноста на трговијата се подобрува, пред се поради пофункционалниот систем на проценка на понудата по побарувачка.Конкретно, онлајн трговијата, за разлика од традиционалната трговија, обезбедува подобри (технички) услови за оптимизација на пазарот. Нема пад на вработеноста, туку само преструктуирање на пазарот на труд - поголема побарувачка во областа на дистрибуција и управување со системи за онлајн трговија.
Навиките на клиентите кога станува збор за купување секако имаат сериозни последици за локалната економија, особено за малопродажбата.
Во случај на елиминација на пазарот, ова секако значи губење на работни места, особено за микро и малите бизниси. Економски, промените се добри - креативно уништување на Шумпетер и сега нарушување на пазарот. Новите модели исчезнуваат, за да се создадат нови, подобри. Порано во економските односи доминација имаше производителот, подоцна трговецот на мало, а сега најголема моќ има платформата (онлајн продавница - Amazon, eBay, Facebook итн.).
Другата страна
Сепак, не е сè „мед и млеко“ кога е во прашање е-трговијата.
Најголемиот недостаток на онлајн купувањето е неговото негативно влијание врз традиционалната трговија, бидејќи зголемениот обем на онлајн нарачки го намалува обемот на трговија во традиционалните трговски текови.
Со текот на времето, пониските примања на овие трговци влијаат и на вработувањето, односно намалувањето на бројот на вработени во продавницата, затворањето на продавниците и последователните негативни ефекти врз сопствениците на објекти кои губат приходи од закупнината итн. Се разбира, овие ефекти не мора да бидат апсолутно негативни, бидејќи многу постоечки трговци на мало можат да пренесат дел од својот промет на онлајн продавницата и на тој начин да ги компензираат загубите од традиционалните продажни канали. Но, невозможно е да се избегнат сите негативни ефекти бидејќи не секој може да работи онлајн, ниту пак сите вработени во затворен продажен објект можат веднаш да најдат работа во онлајн сегментот.
На пример, новоформираните претпријатија, занаетчиите, малите претприемачи и другите кои немаат доволно средства за отворање продавници или да преговараат за моќ за конкурентно да ги пласираат своите производи преку постоечките малопродажни канали, можат побрзо и поевтино да пристапат до онлајн пазарот и да допрат до повеќе потенцијални клиенти. Особено изложени на ризик се оние кои не можат да ги продаваат своите производи и услуги преку Интернет, бидејќи неизбежно ќе го изгубат уделот на пазарот, освен ако не се работи за специфични производи и услуги кои не можат конкурентно да се пласираат на интернет.
Предноста на онлајн трговијата, е што значително ја олеснува прекуграничната трговија, а која земја ќе оствари поголем раст на извозот, а кој увоз ќе зависи од конкурентноста и претприемништвото на нејзината економија.