Што е UTM код и зошто се препорачува да се користи?
UTM кодот преставува кратенка од Urchin Tracking Module, кој ви помага попрецизно да ги измерите посетите и трансакциите од надворешни извори.
Па, да почнеме одново. Не толку одамна, пред нешто повеќе од 15 години, постоеше една програма што ги постави темелите на веб-аналитиката денес. Таа е една од првите алатки за веб-анализа и следење на посетителите на страниците, наречена Urchin.
Создаден е од Urchin Software Corporation, кој беше продаден на Гугл во 2005 година, со што се поставија темелите на најраспространетата аналитика денес - Гугл Аналитика.
Наследството на алатката Urchin и те како е сè уште живо. Имено, популарниот UTM код дава повеќе отколку што може да се забележи на прв поглед.
На пример, UTM ознаките ви овозможуваат да откриете кои канали носат најмногу конверзии во вашата онлајн продавница, без разлика дали станува збор за линк во текст, банер, реклама или објава на социјалните мрежи.
За што служи UTM кодот?
UTM или означување врски со UTM код е практичен и лесен начин што го користат онлајн пазарџиите за да ги следат резултатите од нивните маркетинг активности.
Структурата на секој UTM код се состои од променливи, кои дефинираат од каде потекнува посетата, од која локација, која креатива е користена и за кампања / реклама станува збор.
На овој начин ќе можете да ги следите перформансите и резултатите преку X различни кампањи на Y-страниците и на крајот од истата да видите кој оглас на која страница и во која позиција дал најдобри резултати.
Исто така, ќе ги видите оние кои дале лоши резултати, па врз основа на тоа можете да го распределите буџетот на поинаков начин.
На пример: дали сакате да знаете колку посетители што ја посетуваат вашата продавница купуваат од вашите рекламни канали? Нема проблем. * На овој начин ќе можете да ги издвоите сите индивидуални кампањи на Google Ads, Facebook ads, Instagram или банери на надворешни страници што носат резултати.
* Единствениот услов за следење на резултатите од продажбата во Google Analytics е да поставите следење на трансакции преку Интернет
Структурата на UTM
UTM се состои од пет променливи параметри, кои ги користите при креирање UTM-врска.
Потребни се три полиња: изворот на посетата, каналот за комуникација и името на кампањата, додека содржината на кампањата и клучниот збор се опционални, но исто така корисни во некои специфични ситуации.
Параметрите на кодот UTM се:
utm_source
Дали е тоа изворот на вашите посети? (на пр. Гугл, Фејсбук, LinkedIn, име на алатка за билтен, надворешни страници итн.)
utm_medium
Дали е тоа комуникациски канал кој вреди да се посети? (на пр. Билтен, ЦПК, Банер… итн.)
utm_campaign
Го претставува името на кампањата што ја привлече вашата публика? (на пример, петок_13ти, црн_петок или нова_година)
utm_content
Дали содржината што работи најдобро за вашата публика / клиенти? (на пример, на овој начин можете да разликувате и тестирате два транспаренти што се вртат на истата локација)
utm_term
Дали клучниот збор што донесе најголем сообраќај? (на пример, ако имате платено кампања, можете да го наведете клучниот збор што го користевте)
Континуитет во обележување
Многу е важно да се одржи континуитетот во UTM по неколку основи.
Првата е редовно поставување на UTM кодот на целата комуникација до страницата, преку сите канали за комуникација, рекламирање, соопштенија и слично.
Друго, исто така важно, е да се задржат идентични варијабли за сите канали за комуникација, како и за сите групи на Фејсбук или банери, кои ротираат на истите позиции.
UTMing на социјалните мрежи
Во зависност од начинот на работа, некои компании одлучуваат да не користат UTM на тековните социјални мрежи, затоа што во тој случај таа посета е евидентирана во социјалниот дел на Google Analytics. И тоа е во ред.
Google Analytics уредно ќе регистрира посети и трансакции од каналот од каде доаѓа посетата (на пр. Фејсбук).
Но, недостаток на истото е тоа што нема да знаете која кампања, кој визуелен и став на истата ви го донела резултатот од продажбата, а која не.
Следењето на посетите и трансакциите, што ги создале тие посети, е приоритет на секоја деловна трговија. Постојат специфики за бизнисот, но сите ние мора да ги измериме ефектите од вложување време и пари.
Користејќи UTM-код во вашите реклами, ќе заштедите помеѓу 30-40% од буџетот за рекламирање и ќе го насочите правилно на каналите и рекламите што ви носат конверзии.
UTM е бесплатен начин да ги надминете потребните аргументи или да ја негирате поставената логика на рекламирање.