Вовед во е-трговија
Терминот E-трговија првенствено се состои во дистрибуција на набавки, продажба, маркетинг, сервисирање на стоки и услуги преку електронски систем. Вклучува и електронски трансфер на пари, управување со синџирот на снабдување, електронска размена на податоци итн. Така, е-трговијата вклучува операции за купување и продажба на производи и услуги што се вршат преку Интернет.
Предности
За производителот, т.е. продавач: намален број на вработени заштедува трошоци поврзани со работниот простор (нема продажен објект, туку само магацин од кој стоката се доставува до клиентот)
3. За купувачот: заштеда во временски ограничувања на трошоците за транспорт (продавачот ја доставува стоката на домашна адреса) можност за купување во кое било време од денот
4. Недостатоци
Набавената стока не е иста како на сликата (бои, големина, оштетување ...) можност што купената стока да не биде доставена до посакуваната адреса
Функции и услови за користење на е-трговија
Е-трговијата нема да може да функционира без електронски технологии што ја поддржуваат. Е-трговијата се состои од: нарачување, подготовка, испорака, плаќање, враќање, жалба на стока. Како купувач се смета секое лице кое нарачува барем еден производ по електронски пат, а претходно регистриран, ги прифатил сите предвидени услови за употреба.
За да клиентот ја нарача стоката, потребно е прво да се регистрира на посакуваната страница, потоа да ги избере производите и потоа да плати за нив, по што стоката ќе биде доставена до посакуваната адреса. Во зависност од условите за плаќање на одредена страница, купувачот ќе плати за стоката пред или по породувањето.
Начин на плаќање
Плаќањето може да се изврши и по електронски пат преку платежни картички или
Готовина-кога ќе се испорача нарачаната стока
Исто така, можно е да се плати со чек и слично.
Сегменти за електронска трговија
На веб-продавници Интернет банкарство,Интернет размена, Интернет аукции
Важноста на е-трговијата од гледна точка на економската ефикасност на економијата, развојот на електронската трговија е еден од клучните фактори на економскиот развој на секоја земја. Е-трговијата се отвора и афирмира т.н. бизнис без хартија.
Разликата помеѓу традиционалната и е-трговијата
И двата вида на трговија имаат иста цел: да го испорачаат вистинскиот производ, право на клиентот во вистинско време
Разлики: Поголем обем на нарачки
Повеќе производи и Испраќање на пакувани производи
Безбедносно прашање
Интернетот е отворена јавна мрежа достапна за сите. Секогаш постои можност неовластено лице да ја следи комуникацијата и подоцна да ја злоупотребува. Затоа клиентите треба да нарачуваат стоки од проверени страници.