Социјално претприемништво: Како да стекнеш промени преку бизнис
Некои луѓе започнуваат бизниси за да го подобрат квалитетот на нивниот живот. Други бараат да работат за себе. А некои гледаат можност на пазарот на која не можат да одолеат.
Но, понекогаш желбата да го користите бизнисот како средство за создавање позитивни промени го разгорува претприемачкиот дух кај вас.
Ова се нарекува „социјално претприемништво“ и тоа е пристап кон бизнисот кој добива на популарност бидејќи глобализацијата ги носи разговорите за одржливост и меѓународен развој на светската сцена. Тоа, исто така, наведува повеќе луѓе да се запрашаат: „Што можам да направам за светот денес?
Социјалното претприемништво вклучува основање претпријатија засновани на мисии кои посветуваат дел или дури и целиот свој профит кон унапредување на каузата - давајќи им на своите клиенти цел зад секое купување.
Што е социјално претприемништво?
Наоѓање производ за продажба и мисија за водење
Финансирање на вашето социјално претпријатие
Маркетинг на вашата мисија
Подемот на социјалното претприемништво
Што е социјално претпријатие?
Социјалното претпријатие е тип на бизнис каде што крајната линија и индикаторите за успех се мерат во повеќе од само профит. Наместо тоа, социјалните претпријатија обично го мерат успехот врз основа на тројна крајна линија:
Луѓе. Човечкото влијание на вашиот бизнис и вашата способност да влијаете на социјалните промени, да ги подобрите животите и да ја развивате заедницата на одржлив начин.
Планета. Вашето влијание врз животната средина - како придонесувате за одржлива планета или како го намалувате јаглеродот (емисиите на CO2) на вашиот бизнис и клиенти.
Профит. Како и традиционалните бизниси, социјалните претпријатија треба да заработат пари за да се одржат, да плаќаат работници и да растат како претпријатие.
Кои се видовите на социјално претприемништво?
Социјалното претприемништво има и многу други форми:
Непрофитна. Ослободен од данок, неделовен субјект кој инвестира вишок средства назад во мисијата.
Задруга. Бизнис организиран од и за неговите членови. Кредитните унии и намирниците во заедницата се некои примери на кооперации. REI е исто така пример за соработка.
Бизнис со социјални цели. Овие бизниси започнуваат врз основа на решавање на социјалната мисија.
Социјална фирма. Социјалните фирми ги вработуваат оние во заедницата на кои им треба работа. FareStart е одличен пример - вработува ризични млади и служи здрави оброци.
Општествено одговорен бизнис. Овие компании ги поддржуваат социјалните мисии како дел од нивното секојдневно деловно работење.
За профит. Можеби најнејасната категорија, овие бизниси се на прво место за профит, но донираат средства, ја зголемуваат свеста или на друг начин поддржуваат каузи.
Дали социјалните претприемачи заработуваат пари?
Краткиот одговор е дека зависи. Во многу случаи, социјалните претприемачи навистина заработуваат пари. Тие се жив доказ дека можете да бидете успешни како сопственик на бизнис и да правите добро во исто време. Меѓутоа, во некои случаи, претприемачите избираат да не земаат профит за себе.
Еден од предизвиците за успех во социјалното претприемништво е тоа што е лесно да се измери профитот (дали заработивте пари или не заработивте пари?), но не е толку лесно да се измери вашето влијание врз луѓето или на планетата и да се пренесе тоа на другите.