Е-продавница - 5 работи што треба да ги знаете пред да започнете
Дури и без сегашната пандемија, е-трговијата во Србија бележи значителна стапка на раст од година во година, додека на глобално ниво сигурно има вртоглава експанзија. Меѓутоа, ако некој бил погоден од пандемијата, тоа се оние кои претходно ги препознале придобивките од трговијата преку Интернет. Се чини дека ретко која онлајн продавница нема забележано двоцифрен раст од прогласувањето на пандемијата Ковид-19.
Ако сте убедени дека ова е само моментален позитивен ефект, размислете двапати. Откако клиентите ќе ги искусат сите клучни придобивки од купувањето преку Интернет, како што се широк спектар на стоки, купување во кое било време од денот или ноќта, плаќање со картичка или готовина при испорака и достава до дома, дали тие навистина ќе се вратат на традиционалното малопродажба?
Дали е-продавницата бара општи услови за деловно работење?
Првата и најважна работа, која секогаш мора да ја имате во предвид, е дека сè што важи за физичка продажба, важи и за продажба преку Интернет. Само затоа што клиентот нема да може да шета низ вашата продавница и да ги разгледува производите, не значи дека не може да го стори истото додека прегледува понуда на производ од нивниот дом.
Покрај тоа, е-трговијата бара дополнителни обврски за трговците кои се занимаваат со онлајн продажба на стоки.
За да ги исполните своите законски обврски, вие сте должни да ги дадете сите потребни информации за вашата е-продавница, производи и како да ги остварите правата на клиентите или потрошувачите.
Обезбедете им ги на клиентите сите потребни известувања
Многу е-продавници и платформи за е-трговија не успеваат да наведат кои се всушност и кој ги поседува.
Освен што ваквото однесување создава недоверба кај клиентите, тоа е и незаконско, што во крајна анализа може да резултира со парични казни.
Според Законот за заштита на потрошувачите, вие сте обврзани да го информирате потрошувачот на јасен и разбирлив начин, меѓу другото, за деловното име, матичниот број, адресата на седиштето и телефонскиот број пред да го склучите договорот за продажба на стоки. Интересно е што прашањето за оставање телефонски број за контакт за потрошувачите е покренато и на ниво на Европската унија. Повторно беше „обвинета“ електронската платформа „Амазон.ком“, но според ставот на надлежните органи на ЕУ, немаше никакви основи.
Зошто се важни условите за користење на страницата за е-продавницата?
Покрај деловните услови, кои, како што сугерира името, ги претставуваат општите услови под кои работите како компанија, потребно е да се дефинираат и условите за употреба на страницата.
Најчестата заблуда на трговците е дека условите за користење на страницата не само што не служат за ништо, туку дека никој не ги ни чита.
Сепак, свеста на потрошувачите се искачи на многу повисоко ниво во последниве години, а инспекциите сè повеќе ги контролираат деловните субјекти и нивниот бизнис.
Ако мислевте дека условите за користење на страницата се непотребни, размислете повторно.
Политика за приватност и политика за колачиња
Веројатно сте забележале дека скоро секоја страница што ја отворате дава информации за колачиња, политика за приватност и заштита на личните податоци. Сигурно сте уморни од кликнување и давање куп различни согласности, дури и без да знаете со што сте се согласиле.
За жал, Политиката за приватност заедно со Политиката за колачиња и Условите за користење станаа неопходен елемент на секоја страница и е особено важна ако се одлучите за е-продавница.
Безбедност поврзана со електронски трансакции
Она што дефинитивно ќе ве издвои од конкуренцијата е овозможување плаќање за стоки по електронски пат.
Сепак, воведувањето на опции за електронско плаќање покренува низа проблеми, но и обврски за да се обезбеди најбезбедно можно купување.
Покрај безбедноста на крипто што стана неопходна, како и добивање на SSL сертификати, сега е потребно уште подлабоко да се навлезе во ова прашање со цел да се спречи или барем да се намали ризикот од измама.
Доволно е барем една информација од вашиот клиент да „протече“ и веќе сте на пат да ја изгубите довербата кај потрошувачите што ја градевте со години. Сигурно никој нема да сака да купува и да ги остава своите податоци доколку има најмала шанса тие податоци да завршат во погрешни раце, особено ако се работи за броеви на картички или тековни сметки.
Меѓутоа, доколку има протекување на податоци, мора да ги известите лицата чии податоци се повредени, а во одредени случаи и пошироката јавност. Исто така, во согласност со Законот за заштита на личните податоци, вие сте должни да го известите Комесарот за повреда на податоците во рок од 72 часа по дознавањето на повредата.
Заклучок
Правната рамка на е-трговијата станува сè посложена, имајќи предвид дека станува збор за област која постојано расте, како во однос на бројот на учесници на пазарот, така и во однос на регулативата што ја регулира оваа област. Покрај тоа, ако планирате да ја проширите вашата деловна активност на територијата на ЕУ, сигурно е дека ќе треба детално да бидете информирани за важечките закони и обврски наметнати со оваа регулатива.