Е-трговијата не е иднината, туку сегашноста!

Е-трговијата не е иднината, туку сегашноста!

 

Околу 14% од српските граѓани досега пазареле преку Интернет, според најновото истражување на Масми, спроведено во мај годинава, на национално репрезентативен примерок од 600 испитаници. Повеќе граѓани купуваат преку домашни отколку преку странски страници, а истражувањето покажа дека 76 проценти од оние што купуваат преку Интернет, направиле барем едно купување преку домашни страници во последната година. Најчесто се плаќа преку платежни картички - кредитни или дебитни (36 проценти), готовина - готовина (29 проценти) и преку електронско или мобилно банкарство (19 проценти), според агенцијата Масми.

 

Републичкото биро за статистика спроведува истражување за користењето на информатичко-комуникациските технологии и со години бележи значително зголемување на бројот на е-купувачи и стагнација на бројот на е-трговци. „Кога ќе погледнете некои други индикативни показатели, како што е обемот на трансакции со платежни картички на Интернет, ќе добиете слична слика - бројот на трансакции преку Интернет расте секоја година, додека бројот на онлајн трговци кои примаат платежни картички во Србија е с measured уште измерено во десетици и стотици. “а не илјадници. Значи, дефинитивно има кој да купи, но прашањето е кога и што. Очигледно е дека се поголем број клиенти во Србија се свртуваат кон странски е-продавници. Затоа сметам дека е-трговијата е област во која итните домашни мали и средни компании треба итно да инвестираат, бидејќи тоа е воз што не треба да го пропуштат на кој било начин “, вели Марковиќ.

Причините за неповолната состојба на пазарот за е-трговија во Србија може да се најдат во слабата конкурентност на домашните производи и малиот број експерти кои се во можност да дизајнираат и спроведат успешна е-трговија, но, пред сè, во неприлагодената законска регулатива .

Законот за заштита на потрошувачите содржи цело поглавје посветено на трговија на далечина и договори на далечина. Меѓу другото, овие одредби ги пропишуваат обврските на електронскиот трговец во врска со известувањето на потрошувачите, како и посебни рокови за еднострано раскинување на договорот и испорака на стоки во електронска трговија. Потоа, тука е Законот за електронска трговија, кој по електронски пат ги поистоветува е-договорите со договори што не се склучени во електронска форма, односно со користење на е-фондови. Исто така, овој закон го регулира однесувањето на електронските трговци во врска со известување на потрошувачите пред купување, за време и по склучување на договорот по електронски пат, како и ограничувања на одговорноста на трговецот за податоците што ги става на располагање преку неговата страница, под одредени Услови. Законот за електронски документи и Законот за електронски потпис ја изедначуваат јачината на електронскиот документ и електронскиот потпис со документ и потпис на хартија.

 

Слични објави

Кои се најдобрите начини за пренасочување на клиентите по купувањето? Знам дека купиле од мене и што купиле, но исто така можам да видам дека моите клиенти не се одлучуваат за мојот билтен или ме следат на социјалните мрежи. Прочитајте!