Како кризата ги промени потрошувачите?

Како кризата ги промени потрошувачите?

 

Пред кризата, која во голема мера го намали нивниот профит, на водечките трговци кај нас најмалку им се допаднаа клиентите, кои во неформалните разговори ги нарекуваа „лушпи од јагоди“. Така ги обележаа сите оние потрошувачи кои влегуваа во продавниците со списоци и каталози и го купуваа само она што беше на продажба. Денес, кога прометот во малопродажбата во Србија е до 30 проценти помал отколку пред 2008 година, тие со нетрпение ги очекуваат таквите клиенти, а во последниве години има с more повеќе такви кои „ги вадат јагодите од шлагот“.

 

Имено, водечките трговци велат дека уделот на брендовите во трговијата е скоро двојно зголемен од почетокот на кризата. Во најголемите синџири во Србија, сега изнесува 13 до 17 проценти, додека на ниво на целиот пазар е околу четири проценти. И денес, помеѓу 25 и 30 проценти од прометот во најголемите синџири се реализира со попусти!

Иако беше очекувана, кризата не ги збриша малите бизниси. Напротив, дури и по првите две години од кризата, статистиката забележа интересен тренд - помалку луѓе одеа во хипермаркети, а потрошувачите с increasingly повеќе доаѓаа во супермаркетите и малите продавници во соседството. Одејќи во најблиската продавница, тие пазарат намерно. Тие купуваат само она што е потребно и со тоа штедат. Поради сето тоа, со текот на времето, големите инвестиции во трговијата станаа поретки, па трговците забавија со изградбата на нови хипермаркети во предградието на градовите и почнаа повеќе да инвестираат во отворање помали продавници во населбите и во обнова на старите.

„Во споредба со Хрватска и Словенија, контекстот на Србија е специфичен бидејќи трговијата с yet уште не е консолидирана. Во Словенија, на пример, трите најголеми малопродажни синџири држат повеќе од две третини од трговијата. Во Србија, трговецот со најголем удел на пазарот е всушност „мала продавница / пазар“, вели Зенел Батагеel од „Валикон“, агенција за маркетинг истражување. Тој објаснува дека потрошувачот не се прилагодил на кризата, туку се променил и никогаш нема да биде ист како во 2008 година.

 

 

Неговиот заклучок е дека кризата им дава шанса на нови.

„Штом се воспостави доверба во брендот, тогаш потрошувачите почнуваат да пробуваат с everything друго. 

И така, нивниот удел почнува да се шири, а исто така и понудата.

 

Слични објави

Луѓето генерално се претпазливи за директните маркетинг пораки од бизнисот. Затоа многу брендови инвестираат време, напор и пари за да произведат содржина што може да го надмине скептицизмот на потрошувачите и да ја заработи довербата на луѓето. Прочитајте!
Ако работите во ИТ индустријата, ова се двата најчести начини на вовед што можеби сте ги слушнале. Прочитајте!
Кои се најдобрите начини за пренасочување на клиентите по купувањето? Знам дека купиле од мене и што купиле, но исто така можам да видам дека моите клиенти не се одлучуваат за мојот билтен или ме следат на социјалните мрежи. Прочитајте!