Компаниите за е-трговија ја предупредуваат ЕУ за „активни крајни корисници“
Осум водечки европски платформи за е-трговија, вклучувајќи ги Booking.com, Zalando и Bol.com, ја повикуваат Европската унија да ја преиспита дефиницијата за „активни крајни корисници“ на нивните услуги. Тие го пишуваат ова во едно писмо до ЕУ во врска со предложениот Закон за дигитални пазари (DMA), кој има за цел да ги регулира големите технолошки компании.Писмото било испратено само пред неколку месеци од осум европски бизниси за е-трговија. Испраќачите го вклучуваат туристичкиот гигант Booking.com, водечките пазари Zalando и Bol.com, Allegro, eMag и Vinted, како и услугите за испорака на оброци Delivery Hero и Wolt.
Нови правила за најголемите технолошки компании
Компаниите им пишале на министрите на ЕУ кои моментално работат на Законот за дигитални пазари (DMA), нов сет на правила кои имаат за цел да ги регулираат дигиталните чувари на вратата како Google и Facebook. Новите правила треба да создадат еднакви услови за игра и да обезбедат фер конкуренција. На пример, DMA ќе вклучи правила против платформи кои ги фаворизираат нивните сопствени производи пред другите.Составен дел од тековните преговори е како да се идентификуваат најголемите онлајн играчи кои спаѓаат под DMA. Ова ќе се заснова на прометот, како и на бројот на „активни крајни корисници“. Сепак, посетителите не се исти како крајните корисници, пишуваат осумте бизниси за е-трговија.
Посетителите наспроти клиентите
„Користењето „посетители“ на веб-локација или апликација како основа за броење на бројот на „активни крајни корисници“ драматично ги искривува релевантните броеви на корисници“, пишуваат во своето писмо компаниите за е-трговија. Тие стравуваат дека „повеќе компании од првично планираните“ ќе потпаднат под регулативите на DMA како резултат.Не сите посетители ќе направат нарачка, велат бизнисите, а наградата што ја добиваат платформите за секое купување создава најголем дел од нивниот приход.
Глобалната е-трговија конвертира 2 до 3 проценти
Предупредувањето од европските онлајн бизниси не е неразумно, бидејќи просечната стапка на конверзија на е-трговија се движи некаде помеѓу 2 и 3 проценти на глобално ниво. Тоа значи дека од 100 посетители, само околу 3 нарачуваат.
Оваа бројка е веројатно поголема за најголемите онлајн брендови, како што се испраќачите на писмата. Дополнително, продавниците за облека обично имаат пониска стапка на конверзија додека пазарите со редовни клиенти конвертираат многу повисока. Косигнаторот на писмото Bol.com еднаш откри во бела книга дека нивната стапка на конверзија е до 8 проценти за испорака следниот ден, додека испораката до три дена се претвора околу 4 проценти.
DMA ќе стане закон во 2023 година
Zalando, Booking.com и другите компании ја повикуваат ЕУ да размисли за пристап заснован на трансакции за идентификување на најголемите онлајн играчи во е-трговијата. „За другите онлајн посредници, „посетителите“ или „најавените корисници“ може подобро да го доловат нивниот модел на наградување“, се вели во писмото. ЕУ во моментов сè уште работи на DMA, кој се планира да стане закон во 2023 година.