Што е е-трговија? Дефиниции, совети и алатки за вашиот бизнис
Е-трговијата е составен дел од нашата глобална, модерна економија. Во текот на изминатите неколку децении, тој се трансформира во начинот на купување и начинот на деловно работење.
Што е е-трговија? Основна дефиниција
Е-трговија е кратенка за електронска трговија, како и во трговијата преку Интернет. Тоа е чадор термин за секоја трансакција направена преку Интернет. Е-трговија вклучува продавници за малопродажба, како што се облека и други физички производи и услуги од сите видови, од сајбер безбедност до резервација на хотел.
Најчестиот начин за олеснување на продажбата и трансакциите преку Интернет е преку посветена онлајн продавница или платформа за е-трговија.
Историја на е-трговија
Во 1994 година, 21-годишник по име Дан Кон му продал на Страдинг ЦД на својот пријател за 12,48 долари. Она што го прави овој настан забележителен е тоа што Кон ја изврши продажбата преку својата веб-страница, NetMarket, и беше платена преку шифрирана трансакција со кредитна картичка - со што стана прва продажба на е-трговија во историјата.
Кон можеби ја направи првата вистинска продажба на е-трговија, но претприемничките партии со децении го трасираа патот за купување преку Интернет.
Еве временска рамка за некои клучни пресвртници во е-трговијата:
1979 година: Мајкл Олдрич измислува купување преку Интернет, поврзувајќи телевизори со телефонски линии што им овозможуваат на луѓето да нарачуваат - но не плаќаат за - одредени работи од далечина
1982 година: Бостонската компјутерска берза станува првиот онлајн пазар со продажба на користени компјутери преку својата веб-страница (иако плаќањата биле извршени по телефон)
1984 година: Janeејн Сноубол, 78-годишна британска баба, нарачува намирници до нејзиниот дом користејќи уред Видеотекс
1994 година: Првата продажба на е-трговија од крај до крај во историјата е направена од 21-годишниот Дан Кон. Производот: Стинг ЦД
1994: Pizza Hut го лансираше PizzaNet, првиот систем во светот за нарачување пица во светот
1995 година: Амазон ја започна својата веб-страница за онлајн продажба на книги
1997 година: Стартување на PayPal
2005 година: Објавена првата продажба на „Сајбер понеделник“
2014 година: 2,68 милијарди долари продажба преку Интернет остварена во еден Сајбер понеделник
2019 година: Првпат продажбата на мало преку Интернет ја надмина продажбата од бизниси со тули и малтери
2024 година: Продажбата на електронска трговија предвидува да сочине 22% од вкупната продажба на мало ширум светот
Видови бизниси за е-трговија
Постојат 2 главни начини за категоризација на деловна трговија. Или од страните кои вршат деловни активности, или според видот на производите или услугите што ги обезбедува бизнисот.
Категоризирање на деловни активности за електронска трговија од страна на вклучените страни
Можеби претходно сте ги виделе кратенките B2B или B2C, користени во контекст на деловното работење. Овие се залагаат за двете страни кои учествуваат во деловна трансакција. Но, за да се покријат сите видови бизниси, има повеќе од само две можности.
Дали треба да користите е-трговија?
Е-трговијата брзо стана нераскинлив дел од нашата економија. Потрошувачите продолжуваат да се движат на Интернет во сè поголем број и според повеќето проценки електронската трговија ги надминува традиционалните трансакции во наредните години.