Видови на електронска трговија и примери

Видови на електронска трговија и примери

За сите вас кои досега не сте го сретнале овој поим, сакаме да го дефинираме значењето на зборот „е-трговија“ или е-трговија.

Е-трговијата е скратена верзија на фразата „е-трговија“, која во основа опишува секаков вид размена на валути за стоки или услуги преку Интернет.

Е-трговија е чадор термин кој опфаќа се што има врска со купување и / или продажба преку Интернет.

 

Историја на е-трговија

На 11 август 1994 година, користејќи компјутер и неговата кредитна картичка, Фил Бранденбергер од Филаделфија го купи албумот на Стинг за 12,48 долари преку НетМаркет.

 

Многумина сметаат дека овој момент е прва трансакција преку е-трговија, бидејќи тоа беше првпат технологијата за шифрирање да се користи за онлајн трансакција.

 

Шифрирање, со други зборови шифрирање, е процес на заштита на податоците во криптографијата, кој ги модифицира податоците на таков начин што ги прави информациите, податоците или пораките нечитливи за лица кои немаат одреден клуч за отклучување на пораката, односно дешифрирање На тој начин се добиваат шифрирани информации, кои се заштитени од трети страни.

 

Видови на електронска трговија

Постојат голем број на различни видови на е-трговија, и во овој момент ќе ги разгледаме подлабоко достапните опции, кои им се достапни на сопствениците на деловни активности за е-трговија за да започнат продажба преку Интернет.

 

Видови активности за е-трговија се:

Бизнис до потрошувач - B2C

Бизнис до бизнис - B2B

Потрошувач по деловно работење - C2B

Потрошувач на потрошувач - C2C

 

1. Бизнис до клиент (B2C) - Трансакции се случуваат помеѓу правно лице и физичко лице. Во е-трговијата B2C, компании се оние кои продаваат производи или услуги на крајни корисници (т.е. потрошувачи).

2. Деловно деловно работење (Б2Б) - Како што сугерира името, е-трговијата Б2Б се однесува на трансакции помеѓу две правни лица. Секоја компанија чии клиенти се други компании работи според моделот B2B.

3. Потрошувач на деловна активност (C2B) - ова е деловен модел во кој потрошувачите можат да нудат производи и услуги на компаниите, а компаниите им плаќаат на потрошувачите.

4. Потрошувач на потрошувач (C2C) - Овој модел на е-трговија се јавува кога се прави трансакција за набавка помеѓу две лица. C2C обично се одвива на мрежни аукции и реклами, каде што едно лице продава производ или услуга на друга.

 

Покрај тоа, издвојуваме неколку модели на е-трговија, кои вклучуваат Влада и / или државна администрација:

Влада по деловна активност - G2B или A2B

Бизнис до владата - B2G или B2A

Влада до потрошувач - G2C

1. Влада до деловни активности (G2B) - е деловен модел каде што Владата или владината организација обезбедува услуги или информации на правни лица.

2. Бизнис на владата (B2G) - е деловен модел кој се однесува на компании кои продаваат производи, услуги или информации на влади или владини агенции.

3. Влада до потрошувач (G2C) - е деловен модел спроведен помеѓу Владата и нејзините граѓани или потрошувачи, вклучувајќи плаќање даноци, регистрација на возила и обезбедување информации и услуги.

 

Примери за е-трговија

Е-трговијата може да има различни форми, вклучувајќи различни трансакциски односи помеѓу правни и физички лица.

 

Трговија на мало

Најчестиот деловен модел, кој одговара на моделот B2C на електронско работење, кога компанијата продава производи на физички лица.

 

Трговија на големо

Деловниот модел кој најчесто го претставува моделот Б2Б на е-трговија.

 

Dropshipping

Продажба на производ, кој е произведен и доставен до клиентот од трето лице.

 

Финансирање на народот

Собирање пари од потрошувачи, пред производот да биде достапен, со цел да се собере почетниот капитал потребен за пласман на пазарот.

 

Аукции

Модел каде продавачот продава производ или услуга на лицето кое нуди највисока цена.

 

Огранок

Тоа е популарен модел на е-трговија во кој трговец преку Интернет се согласува да плати одреден процент во замена за обезбедување на рекламна услуга, но најчесто продажба, преку друга страница.

 

Дигитални производи

Дигитални датотеки, музика, презентации, обрасци и курсеви или друга содржина, што може да се преземе преку Интернет на компјутер или телефон

Со цел да ја разбереме е-трговијата како целина, ние се трудиме да ви ги обезбедиме сите потребни информации, така што во следните текстови ќе можете целосно да ги разберете сите концепти што ќе ги покриеме.

 

Слични објави

Со оглед на тоа што пандемијата неповратно го менува малопродажниот сектор, особено кога станува збор за сите дигитални работи, Џерард Лавин од Citrix истражува како трговците на мало можат да профитираат од промените. Прочитајте!