Хоризонтална наспроти вертикална електронска трговија

 

 

Класичниот маркетинг ви вели ви да се разликувате. Експертите за маркетинг прокламираат дека да се биде сè за секого веќе не е валидна стратегија, и веројатно никогаш не била. Највредните и најдобро капитализирани бизниси за е-трговија во светот се хоризонталните претстави: бизниси како Амазон и еБај што продаваат скоро сè.

 

 

Хоризонтална електронска трговија

Многу едноставно, хоризонталните бизниси преку е-трговија се оние што продаваат производи од голем број категории. Најпознатиот бизнис со хоризонтална е-трговија е Amazon.com. Тој продава книги, мебел, храна, намирници, облека, играчки, софтвер, музика, гаџети и многу повеќе.

 

 

Хоризонталните бизниси преку е-трговија се претставуваат како едношалтерски услуги и комуницираат погодност како силна придобивка. Тие, исто така, имаат тенденција да ги најдат предностите на ланецот на снабдување или скалата што им помагаат да понудат одлични цени.

 

 

Вертикална електронска трговија

За разлика од хоризонталните претстави, играчите на вертикална е-трговија се специјалисти. Значи, малопродавач на Интернет што продава само производи за бебиња е вертикална деловна е-трговија, така е и оној што продава само чевли. Тоа е слично на „убиецот во категории“ што го разбираат традиционалните трговци.

 

Вертикалните играчи на електронска трговија се потпираат на тоа дека можат подобро да го прикажат производот. Бидејќи тие се фокусираат на една или неколку категории на производи, тие можат да го направат корисничкото искуство на начин што ги истакнува посебните карактеристики на категоријата производи. Барем така треба да сторат. На пример, малопродавач на скапоцени камења треба да содржи слики за тоа како каменот светка во различни услови на осветлување. Исто така, онлајн аптека за производи без рецепт може да може да напише описи на производи што се попогодни за фармацевтските производи.

 

Нивната категорија производи обично ги категоризира вертикалните бизниси во е-трговија. Тоа значи дека сите лажни игри за е-трговија не треба да бидат вертикални бизниси за е-трговија. На пример, играчите на хиперлокална е-трговија се ниша играчи. Во овој случај, нишата е локалитетот во кој работат. Но, хиперлокалните продавачи автоматски не го добиваат поимот вертикал прикачен на нив.

 

Подобриот метод

На почетокот учесниците на пазарот беа среќни што се хоризонтални. Идејата беше дека додавањето категории само зафаќаше битови и бајти, а не реалниот простор на подот; дури и квадратни инчи во каталогот на производи. Па може да се продаде сè. Доаѓањето на сериозните вертикални играчи го најавува следниот бран на е-трговија. Терминот „убиец на категории“ соодветно опишува што мислат некои професионалци во трговијата на мало за големите специјализирани трговци на мало.

 

Не станува збор само за тесно фокусирање на категоријата производи. Станува збор и за избор на категорија која е погодна за вертикална е-трговија. Како екстремен пример, продажбата на рачно изработена занаетчиска стока нуди неколку можности за прикажување на производот на начин на кој повеќе или помалку стандардизираните обрасци на хоризонтални играчи на е-трговија нема да можат да се натпреваруваат.

 

Слични објави